KONSEPTUTVIKLING
Å nevne ordet bærekraft i kommunikasjonen sin i 2022 er livsfarlig. For om du sier du er bærekraftig eller klimavennlig skal du kunne følge det opp med fakta og bevis.
Men hva gjør man når man ønsker å vise frem alle utslippsreduserende tiltak man har i en destinasjon som Trysil? Jo, man prater om nettopp det - tiltakene.
Det var derfor ekstra stas da Trysil.com ba oss om å lage et filmkonsept til Instagram Reels, som lot dem prate om alt de gjør av utslippsreduserende tiltak, uten at det skal bli tørt og kjedelig. For det er ingen hemmelighet at følgere på instagram mye heller vil se solnedganger og nypreparerte skispor enn å høre om sentralfyring og energieffektivisering.
Konseptet «På innsiden av Trysil» baserer seg på å bruke reiselivsklisjéer som inndragere for å kunne prate om alt som skjuler seg bak disse klisjéen.
Og ettersom at tanken bak konseptet var at Trysil selv skulle kunne produsere innholdet var det destinasjonens egen innholdsprodusent, Jonas, som ble ansiktet utad.